Pokud zakládáme firmu, jednou z věcí, kterou musíme uvést, je přesná adresa jejího sídla. Ta je veřejně k nahlédnutí v rejstříku firem, a mnoho z nich ji také uvádí na svých internetových stránkách či vizitkách.
Mohlo by se zdát, že jde jen o formalitu, případně o to sdělit potenciálním zákazníkům, kde nás najdou. Ve skutečnosti však z toho mohou vyčíst daleko víc, než bychom na první pohled předpokládali.
V první řadě vidí, ve kterém městě či obci jste situováni. Podle toho také budou vybírat. Pokud například sídlíte v malé vesničce, avšak máte ambice být firmou s mezinárodním dosahem, pak nejspíše nebudete vzbuzovat takovou důvěru.
Obráceně to však platí také. V případě, že jste malá rodinná firmička, která se specializuje na výrobu lokálních specialit, pak asi nebude nejlepší mít sídlo uprostřed velké metropole. I to totiž může potenciální zákazníky odradit.
Otázkou také je, kde přesně v daném místě sídlíte. Pokud je to panelákový byt či oprýskaný dům v oné části obce, která nemá zrovna dobrou pověst, pak si také důvěru příliš nezískáte. A nezapomeňme, že dnes není problém si to snadno zjistit – stačí jen zadat onu adresu například do Google Maps a zvolit patřičné přiblížení.
I z tohoto důvodu je důležité dobře vybrat, kde budeme mít sídlo firmy. Jistě, jsme mimo jiné limitováni tak našimi finančními možnostmi, avšak zde je pak na zvážení, zda se nám skutečně vyplatí onu firmu zakládat. Koneckonců, pokud nemáme dost peněz na to, abychom mohli sídlit v alespoň částečně reprezentativních prostorách, budeme jich mít dost na to, abychom ji dokázali podporovat alespoň v první fázi, než si získáme dostatečný počet zákazníků a budeme dosahovat zisku?
Podnikání zkrátka není ani zdaleka pro každého. Pokud chceme být úspěšní, pak je zde mnoho detailů, kterým musíme věnovat náležitou pozornost, a přitom žádný neopomenout. A to zkrátka ne každý dokáže.