Jak se řeší reklamace a vrácení zboží



Jako všude jinde, i v obchodě platí, že zdaleka ne vždy jde všechno přesně podle plánu. A ačkoliv výrobek se může zdát na první pohled v pořádku, při prvním použití se na něm může objevit vada. To samozřejmě není většinou vina prodejce, avšak nemůžeme po zákazníkovi chtít, aby platil za něco, co nefunguje. A na to pamatuje i zákon. Právě ten stanovuje všem obchodníkům povinnost přijímat reklamace a vrácení zboží. Přitom však obchody mají určitou volnost v tom, jaká pravidla stanoví, i když v některých případech zasahuje i zde. Proto bychom se měli podívat na to, s jakými se nejčastěji setkáme.

garance vrácení peněz

V první řadě je to povinnost reklamujícího mít doklad o nákupu. Tím nejběžnějším je účtenka, ať už v klasické nebo elektronické podobě, avšak je možné použít například i fakturu. Důležité je, aby na něm bylo jasně napsáno, o jaké konkrétní zboží se jednalo, kolik za něj zákazník zaplatil, a také kdy a kde k nákupu došlo. Je to proto, aby si zákazník nemohl vymýšlet, že daný poškozený výrobek koupil v daném obchodě, když jej ve skutečnosti koupil jinde.

oblečení je vraceno často

Dále obvykle obchodník chce, aby bylo zboží v originálním balení. Zde se můžeme ptát, jaký je k tomu důvod, avšak když se nad tím zamyslíme, zjistíme, že je to logické. Nikdo nechce, aby zákazník onen obal využíval k dalším podvodům. Navíc je to další způsob, jak ukázat, že se skutečně jedná o originální výrobek, a nikoliv například nějakou levnou variantu, která se mu jen podobá. Samozřejmě některé firmy se snaží podmínky nastavit tak, aby bylo vrácení zboží a reklamace v podstatě nemožná. Je to proto, že pro obchody rozhodně není ideální, pokud dochází k reklamacím. Nejenže je s tím poměrně dost nákladů, ale zároveň to může i firmě poškodit pověst, a to nikdo nechce. Není tedy s podivem, že se od toho snaží zákazníky odradit. To, zda jsou úspěšné, je už jiná otázka.